5.4.16

Cerita tanaman mak ayah

hari ni aku cumer nak tepek antara gambar koleksi bunga RJ mak sabah.... jeles uuu.... mak n ayah aku memang dari dulu memang suker tanaman.... maybe sbb itu aku turut mengikut jejak mereka.. anatra koleksi mak sabah sekarang ialah RJ, bunga kertas n orkid... dan sememangnya tangan mak sabah kalau tanam2 ni alhamdulillah memang menjadi...





ini semua antara koleksi bunga RJ mak sabah.... semuanya gebu2 gitu








ini pulak koleksi bunga kertas yg semuanya tengah berbunga.... bestnyerrr.....


macam tu juga ngan arwah ayah... kalau tanam pokok buah-buahan insya allah akan menjadi... sehingga sekarang aku masih terasa kemanisan buah nenas yg ayah tanam kat laman rumah... setakat aku hidup 40 thn ni x pernah lagi aku jumpa nenas yg original manis mcm yg ayah tanam...nenas tin x kira yer sbb manis tu dah direndam ngan gula...he..he...he...

setakat keliling rumah tu mcm2 buah ayah tanam n kita org dah merasa... rambutan gading, cempedak, nangka, durian, nenas, belimbing besar, jambu air, jambu batu, kuini n pelam yg pelbagai jeniss... ayah tanam cumer sepohon setiap jenis jer tp alhamdulillah... dah ramai yg merasa.. jiran adik beradik kawan2 alhamdulillah saper yg dtg kebetulan ada buah memang ayah akan bagi.... even driver teksi pun ada yg dapat.... bergantung pada masa tu buah apa yg ada yerrr.....

 itu x termasuk ubi, mengkudu, keledek, lemon, limau purut, limau kastusi, limau nipis, cili, kunyit, lengkuas, serai, kunyit, tebu  Ya Allah banyak rupernyer tanaman ayah dan banyak juga yg dah berbankti kpd keluarga dan sahabat handai... (semoga setiap kebaikan dan manfaat tersebut Allah berikan ganjaran pahala kepada arwah ayah... aminn)

    
lihatlah buah durian hasil tanaman ayah.... menjadikan? he..he.... alhamdulillah atas rezeki yg Allah kurniakan...

Alfatihah untuk ayahanda tercinta Mohd Fauzi Bin Che Daud...


sekarang kata angah... mak sabah tgh nak kump kpleksi bunga kerts mcm at ras ni....

No comments:

SaiFuL's family