31.5.10

JJCM SG. Danga

abg ayyad posing

cuti yg panjang sempena wesak ari tu x ada pegi mana. hanya pegi tesco belanja brg dapur. tp seperti biasa ajak bdk2 pegi jauh sikit. kali ni kta org pegi tesco bukit indah n lepas beebelanja hubby ajak mamam kat Sg. Danga sbb kat situ ada beberapa tempat mkn seafood yg famous. maka dlm kul 9.30 mlm kita org pun gerak dari tesco bkt indah pegi ke sg. danga. tapi sekarang jln ke sg. dangan tu tgh buat n pegi pun malam dan 1st time jadi hubby x brp pasti jalan sebenarnya. jalan2 punya jalan aku nmpk sign board damai seaafood, aku pun ckp ngan hubby sbb rasanya mcm pernah dengar nama tu. rupanya aku pernah tgk JJCM yg lama n dia pernah singgah kat situ. maka kitaorg pun masuklah ke dalam sikit n nampaklah tempat makan yg meriah ngan lampu2 n kereta yg banyak giler. wahhhh... ramainya pelanggan. tp menurut my hubby tempat yg dia nak bawa sebenarnya dipanggil kelong tp dia x syre jalan. x pelah cube jelah.

pemandangan depan seafood restoran

rasa mcm excited gaklah, terbayang udang butter atau udang nestum yg pasti sedap kat tempat2 mcm ni.. ditambah pula ngan tempat makan yg dihias menarik n gan lampu2 yg meriah. kita org pun masuklah kedalam. tapi masa melangkah masuk tu rasa mcm ganjillll jer sbb kebanyakkan pelanggan tu tgk jerrr... aku ingat aku jer perasaan tp hubby pun perasaan. kita org x sure sebab musabab they all tgk beriya. tgk fauzan n fayyad yg ala2 kembar org kata. sbb malam tu they all pki baju samer. ntahlah, malas nak pikir. kita org jln jer cari meja kosong. kelihatan yg dtg makan kat sini kebanyakkannya family yg ramai2 gitu. sbb bila tgk setiap meja org dewasa sure lebih dari 4 org. rasanya mcm they all janji jumpa n dtg ramai2 mkn. patutlah beriya tgk aku n hubby agaknya musykil sbb family kita org sikit. agaknya yg dtg situ hanya sekali sekali belanja family jer. ntahhhlah.

tp malangnya services x berapa bestlah. dah duduk lebih kurang 15 mnt x ada saper yg dtg order. ker aku n hubby yg salah sistem. aku pun bangun n panggil adik tu order. memang nampaklah busy giler pekerja2 dier tp kenalah allert pelanggan yg dtg. bila tgk menu oklah seperti biasalah seafood punyer menu. tp sebelum order bdk tu dah ckp siap2 yg lambat sbb ramai pelanggan. tanya brp lamabr dia pun x tau nak agak. hubby mcm dah x puas hati. tp aku order gak sbb tkt bdk2 ngaruk2. we all order udang butter sprt cdgn bdk tulah, yg kat situ terkenal ngan butter prawn. aku order M size sbb bdk2 suker. bdk tu kata banyak sgt sbb S pun dah banyak. dia suruh aku order yg kecik jer. aikkkkk... emmmm tp aku order jer M size sbb aku lbh memahami anak2 aku. pastu order tomyam campur yg kecik, lemon chicken kecik n ikan 3 rasa. tanya adik tu ikan apa yg ada? mula2 dia kata x pasti, tp biasanya siakap n kerapu. pastu kita org orderlah siakap n tanya dia mskn apa yg sedap. "biasanya 3 rasa atau sweet sour", maka kita org pun order siakap 3 rasa. bdk tu pun kata ok sbb siakap murah. aikk... knplah dia jawab mcm tu. x suka..x suka...x suka.

abg ayyad sempat posing sebelum balik masuk kereta

setelah tunggu dlm >< 40 minit makanan pun sampai. sekali tgk udang butter x adalah banyak manapun. oklah pada aku. kita org pun mamamlah tp abg ayyad hanya mkn 3/4 suap sahaja pastu x nak. sure x kena selera. apa yg pasti pada lidah aku x berapa power. maybe lidah org lain tu kena kotttt... ntahlah. udang butter drp 5 star aku bagi 2 star sajer. tom yam x ada rasa tom yam sgt. manisss.... ikan siakap 3 rasa pun kuah dia pekat mcm terlebih tpg jagung. rasa pun x ada rasa pedas. ikan dia sedap kuah dia x sedap. lemon chicken bolehlah. abg fauzan banyak ratah udang jerr...
emmmm... maybe tersalah orderlah tp kata bdk tu itu antara yg terkenal kat situ. x suker....x sukerrr.... dah mamam kita org pun bayar bil. sekali bayar amik engkau RM135. ikan tu RM60 seekor. makkk aiiii... rasa mcm x berbaloi harga + rasa makanan + pelanggan yg ramai giler. aku n hubbyyy x kisah sgt pasal harga, sesekali belanja family mkn yg mahal apa salahnya. tapi pastikan sedapppp... supaya berbaloiiii ngan harga diaaaa. setakat rasa mcm tu rasanya makan udang Butter 8 kati, kat kulai lagi berbaloi. dlm masa 10 mnt hidangan dah siap terhidang panas2. layanan pun mesra. tp x pelahhh sekurang2 nyer we all dah tau mana nak makan mana x berapa patut pegi makan. he..he.. insya allah next time cari yg kat kelong pula.


abg pozan n abg ayyad sibuk nak makan atas bot ni sbb dia nampak ada kerusi kat situ.

KEM PLKN PTH KLUANG, PADANG HIJAU,

No comments:

SaiFuL's family