13.7.10

WC2010 Fever

dia datang.... dgn lenggang lenggoknyer... ahhh..yer ke ngan lenggang lenggok? mmm.... rasanya x dia datang ngan bola sbb yg data ialah world cup. yeeaahaaa.... tapi w/cup kali ni lagi meriah rasanya sbb penyokong2 kecikku juga terlibat sama. fauzan w/pun baru 5 thn nak masuk 6 sudah menunjukkan minat menonton bola, sdh pandai bertanya pd abah dia knp gol tu x kira, kalau kena tgn x blh, kalau tuan rumah blh pki jersi asal dan banyak lagi so. tgk tv pun dah berebut ngan abg ayyad sbb abg fauzan nak tgk bola tp abg ayyad nak tgk mr.bean. fayyad w/pun x sehebat abang tp biler nak gi sekolah (taska) n jalan2 mesti nak pakai baju bola. bila beli baju jer nak baju yg ada no. x pun setiap baju kalau blh nak letak nombor. kalau abg fauzan no.9, abang ayyad nak no.7. kah..kah... pandai anak2 ibu. yg baby furqan punkekadang kalau abah/abang tgk bola dia pun diam sambil menantap screen tv seolah2 tgk sama. tp nanti bila tkr channel lain dia pun toleh tmpt lain. wahhh... yg baby pun dah menunjukkan minat. kah... kah..kah...


aku pebret team biasalah Brazil n England. aku suker England tp aku menyampah gak sbb star banyak tp sll balik awal. 2006 pun balik awal, kali ni pun bungkus awal. gr....hampeh tul. aku sokong brasil, w/pun x masuk final tp x per sbb yg ptg thay all dah buat yg terbaik. cewahhhh....tp kali ni aku suker lak argentina. sll aku x mnt tp Wc kali ni suker lak tgk. terutama abg Messi. "Mak ada org putih datang..."he..he...


hubby pun sokong brasil. aku ngan hubby target brasil vs agn utk final sbb nampak team ni kuat tp nampaknya x kesampaian. ini semua salah sotong tu. dier pegi tilik apasal... kah..kah... kesian sotong, masak kicap pun sedap. yg pegi percayakan sotong tu buat apa? ini masa paul ramal german vs AGN dan kebetulan betullak tu tekaan paul. kah..kah..kah..

Fauzan sokong German. masa german vs england 4-1 wahhh..... bukan main lagi fauzan suker. siap masa aku kat blk air german score pun bgtau dah baper score. siap ngan fayyad sekali. kelakar tul. lagi satu pasukan abg fauzan holland, may be sbb dia ada baju team ni tu yg dia sokong. siap tau biler pasukan2 dia akan lawan dan kalau dah lwn kptsn pun dia tau. masa german kalah ngan spain sian tgk dier sbb team dia kalah. tp masa lawan uruguay, german menang terubatlah sikit hati dia. masa holland kalah ngan spain pun dia asyik bebelkan team cik poji(spain) yg kalahkan team dier. marah tul dia kat spain. (cik poji tu sepupu my hubby n dia penyokong spain tu yg pojan kata team cik poji). ni masa paul tilik game final

"SAPER SURUH PERCAYAKAN PAUL" kah..kah..kah...

aku siap pujuk pojan biler holland kalah. ckp ngan dier memang holland kalah ngan spain, spain no 1 holland no.2. tp tu dah kira ok sbb kalau ikut team ibu n abah lagi lah dpt no. 7 Ni aku main ckp jer, mls nak kira no. baper). tp ibu n abah x marah sbb biasalah dlm game mesti ada yg menang dan kalah dan nmpknya fauzan boleh terima, w/pun masih x puas hati. kelakar tullah fauzan ni.

aku suker biler anak2 suker tgk bola sbb pada aku as a boy/man mcm mana pun mesti tau pasal bola n minat bola terutama soccer. pd aku lelaki x minat bola ni seperti bunga ros tanpa duri. masih cantik, masih lawa tp mcm x kena sbb ros mesti ada duri. he..he... ini pendapat aku, pendapat u all aku x tau. masing2 ada pendapat sendiri. aku ingat masa WC1998 masa aku kat UiTm. masa tu dah gatal2 dating ngan hubbylah. aku ingat sgt sbb masa tu final brzsil vs france n hubby memang penyokong brasil. ptg tu we all pegi petaling street nak cari jersi brasil (student x ada duit nak beli ori jadi cari kat PS jelah.. ehhh tp skrg dah keje pun x beli yg ori juga rasanya. kuangg..kuangg... lu pikirlah sendiri). sekali tu semua jersi brasil dah abiss..... nak tak nak hubby belilah jersi france utk aku n dier sekali.. sok tu ada class pagi jadi balik tenet jer terus basuh n sidai jersi nak pakai esok katakan. aku pakai suker2 jer. sok pagi pegilah class sekali masa lalu kat foyer ada budak2 kepoh siap jerit2 kat aku pki jersi france. rupernya france menang... kah....kah..kah... manalah aku tau bukannya ada tv pun masa tu. wahh apalagi kembang kempislah hidung aku sbb pki jersi france juara WC1998. kah..kah....


tapi WC2002 n 2006 aku x follow sangat. knp aku x ingat. may be sbb 2002 aku baru pindah KL n tgh berpindah randah tu yg x brp follow. cuma aku ingat Turki masuk WC2002 n German goalkeeper dier masa tu Oliver Kahn n Petit main utk France. he..he... adalah kisah sebaliknyer. 2006 maybe sbb aku dah sarat nak bersalin fayyad jadi x follow sgt cumer temankan hubby jer. tp aku taulah Italy menang. he...he..

TAPI... WC2010 wahhh memang follow tullah. yelah sbb hubby memang follow n my hero fauzan pun ikut gak. Fauzan dia sokong German n Holland sbb dia ada baju bola team tu. tp holland dia x brp dia lebih pd German. mula2 aku tanya dia suker team mana dia kata german n baju biru putih (argentina)tp pastu dia sokong german n holland jer. masa german lawan uruguay fauzan siap bangun tgk game sekejap. emmm...minat tul anak ibu ni.
apa2 pun WC dah abis. tunggu 2014 lah kat Brazilll.... tungguuuu....






No comments:

SaiFuL's family