10.7.13

sahur n iftar pertama thn ni

untuk sahur hai pertama sampai hari ke-30 sebenarnya utk aku n hubby sama jer iaitu susu n kurma. cuma semalam aku sempat membuat nescafe kegemaran he..he.... utk anak2 ari pertama sahur aku buatkan burger tp guna roti gardenia biasa jer sbb cari roti burger x jumpalah pulak. akibatnya ayayd makan separuh jer lepas tu dah x nak. ojan pula alhamdulillah hbs mamam. ooo .. burger ayad yg x abis tu ibu yg abiskan. he..he....


lebih kurang mcm nilah tp roti tu aku x bakar.



ini pula utk ibu n abah. tp kitaorg guna susu low fat. almaklumlahhh fat kat badan dan high sangat tu kena minum yg low fat. :D

untuk iftar aku masak jer. kat johor 1st ramadankan cuti. kalau dah cuti masakkkk lerrr. kalau ari kerja memang beli jerlah. x smpat nak masak. so biler cuti jer dapat lepaskan geram nak masak.

utk menu 1st iftar ibu masak ayam palembang, sambal hati lembu n sup telur. utk ayyad ibu gorengkan mee. almaklum ayyad susah sikit nak mamam. abg ojan ok jer. pastu ibu buat puff, satu inti kentang dan satu lagi inti sardin. x luper pudung karamel febret abg ojan n abah. utk puff n puding alhamdulillah mendapat pujian dari hero2 ku. alhamdulillah. cuma ayam palembang tu tawar sikit. he.... kata puasa mana blh rasa.

lepas berbuka siap2 n tapau sikit bawa gi umah mak. hero2 ku terawih kat surau depan umah tp yg kecik buat 8 jer. x perlah kata abah they all masih kecik. abah yer jer buat sampai 20.


lebih kurang mcm nilah puff yg aku buat. inti daging bentuk 3 segi yg sardin bentuk 4 segi. tapi aku rasa puff aku lagi lawa. he..he.... gambar dar mr. google.

utk puding karamel lak lebih kurang mcm kat atas. pun aku pinjam gamber mr. google. utk puding ni aku buat 2 adunan. dah buat berbuka bawa gi umah mak skit n balance mkn masa iftar hari kedua lak.


No comments:

SaiFuL's family