2.1.19

Salam Tahun Baru 2019

Image result for assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Alhamdulillah Allah masih izinkan kita menghirup udara di tahun 2019. Ari ni nak citter pasal hobi baru aku. ini citer lama tapi barunak tepekkan dlm ni.

 maafkan lah aku...nak kata sibuk rasanya tak... tp almaklumlah... umur dah jejak 4 series ni cepat penat. kuar pagi balik mlm n berebut urus urusan dunia lak..mmm maka lepaklah badan yg x fit ini... he..he...

ari ni aku kongsi citer hobi aku utk thn 2019... he... he... asyik berubah jerrr hobi aku ni. utk thn 2019 skrg aku kemaruk membuat roti. org lain dah lama mula n ada yg dah pencen dah... tp aku baru nak mula...kaahhh.kah... biar lambat dari x cuber langsung.. lagi pun hero2 ibu memang suker mkn roti.

pertama kali menguli pada 26 januari 2019... alhamdulillah untuk percubaan pertama... walaupun x sesedap roti kat luar sana tp sebagai percubaan pertama n menguli menggunakan tangan memang aku puas hati...

utk percubaan pertama aku guna adunan roti dr member aku pnut. http://pnut.blogspot.com/2009/11/sosej-bun-roll.html blhlah jenguk2 blog lama dia... he..he...

aku menggunakan 1 adunan roti utk buat 3 jenis roti :-

1) Roti Sosej


 
sebelum direhatkan                           selepas direhatkan  

 
                                                                      selepas di bakar

alhamdulillah... cukup utk seorang sebatang sebagai percubaan... fav abg ayyad...



2) roti manis


sempat amik gambar sebelum jer. yg ni buat x banyak sbb yakin x dapat sambutan. almaklumlah... kosong.. cicah kopi o baru sodapppp...



3) Roti Chicken Floss

 
                                   sebelum direhatkan                        selepas direhatkan

 

selepas dihias n ditabur ngan selambak chicken Floss alhamdulillah anak2 ibu suker... ini ibu buat lebih sbb yakin dapat banyak sambutan dan hanya ini yg sempat disimpan utk stok esok...


Image result for alhamdulillah

No comments:

SaiFuL's family