10.9.07

famili sabah datang

hari tu 24.08 - 2.09.2007 famili aku dari sabah dtg. mak, ayah,angah ngan Farish anak sedara aku.(siap ponteng sekolah gitu). sepatutnya tarikh 1 minggu tu memang masa utk berada kat jhr tp bila tiket tlh ditempah plan pun berubah. dia org nak blk kg ayah kat Pasir mas, kelantan sbb kakak ayah x berapa sihat. jadinya masa utk aku dah berkurangan. nak ikut blk k'tan abg tgh busy x leh nak cuti.

tghr sabtu sampai dari sabah esok mlm dah balik kelatan naik KTM. kat k'tan mak ayah stay sampai ari rabu, mlm nya kul 8.30 dah bertolak semula blk jhr. tghr khamis sampai jhr. sepatutnya pg sampai tp masa kat labis kepala keretapinyer rosak jd delay sampai hampir 3jam (boring giler aku sbb ingat nak ajak jln penyudahnyer semua org penat. jadi ari khamis pun aku bawa dia org ronda kulai jer, itu pun ayah x ikut sbb sakit pinggang. ari jumaat mak, ayah, farish ngan usu jer gi JJ tmn U. aku x dpt teman sbb ayah x ikut. sian pula ayah tgl sorang2.

hari sabtu tu jelah kita org dpt bergerak gi batu Pahat, Prt Raja Dalam. tempat member kamcing ayah masa kat Keningau dulu. kiranya member ayah tu dah pindah johor dah hampir 20 thn tp still contact. kita org pegi naik 2 kereta. satu hubby bawa satu lagi bkl adik ipar bawa. bertolak pun dah petang sbb banyak masalah teknikal. hujan lebatttttt.... sangat. akhirnya lps Asar baru bertolak. sampai umah member ayah dah maghrib. lps mkn mlm kul 10 baru bertolak balik kulai. kul 11 mlm baru sampai umah.

esok pg kul 6.00 pg dah bertolak semula gi airport senai sbb flight mak ayah kul 7.15 pg. bawa budak2 tgh tidur pun ku angkat. berebut jer buat sarapan. itupun buat air ngan kuih jer.

sememangnya masa tu terlalu singkat. lain kali akan ku pastikan tarikh tiket mengikut plan. lagipun sian famili aku jadi penat sbb berebut2. apa-apaun TQ tu mami dan ayah sanggup dtg dari jauh menjenguk anak, menantu dan cucu2 mu di sini. pd angah Tq sbb sudi temankan mami & ayah. pada farish terima kasih dtg rmh along main ngan fauzan dan fayyad.

luv u all

SaiFuL's family