1.1.09

Pujan n Payaad ke sekolah

ari ni kira 1st time hero2 aku yg tegap2 pegi sekolah. pujan 5 thn & payad 3 thn. pujan tadika n taska, payad pula taska. aku amik cuti 2 ari, khamis n jumaat. sepatutnya hantar 7 am - 7pm tp sbb aku cuti aku hntr lmbt. kul 10.30 baru antar sbb hero aku ni jenis tdr lmbt. biasanya kul 12 tgh mlm ke atas baru tdr jadi bgn pagi lmbt. kul 9 aku dah kejut. lps mandi, s'pan aku pun antar. mula2 dua2 excited nak gi sekolah. tp bila tau kena tggl makkkk aiiiii.... dia punyer melalak, terutama fayad. dah lbh krg 1 jam aku lpk situ aku pun nak chow. mula2 bdk x bagi tp teacher dia pjk gi makan they all pun ikut. they all ok sbb ingat ibu tggu kat dpn. bila teacher tutup jer pintu aku dgr fayyad dah melalak. sebaknyerrrrr hati. lepas tu aku dgr pula teacher dia jerit2 nama fauzan suruh quiet. lagilah aku sdh sbb kita org x pernh jerit kat anak2. bila dgr anak kena jerit mcm tu aku pun apalagi... aku masuk kereta call hubby smbl terus melalak terisak2. hubby aku pun terperanjat n pujuk2 beriya. suruh aku jgn risau. nak tak nak kena hadapi gak. tp aku mmg sedihhhhhhh gilerrr masa tu, smpi skt2 mata aku sbb nangis. sll my hero tggl ngan mak mente aku jadi x risau. hasil dari pujukan my hubby aku pun ok. pastu aku pusing kat blkg dah x dgr suara adik menangis. lagipun masa tggl ngan atuk pun kalau kita org pegi kerje adik memang melalak x kasi keje. inikan pula tggl ngan org yg dia blm kenal.

tapi yg aku kelakar bila org yg beriya pujuk aku pula yg nmpknya risau. setiap 1 jam call tanya ada x teacher bdk2 call. pastu hubby aku citer sbb risau dgr crt n dgr aku nangis buat kerje pun x tenteram. cari surat pun x jumpa padahal surat tu ada kat atas meja. kahhh...kahh.... beriya pujuk ibu. sian abah yer. then 2 hari berturut aku hantar hero2 aku kul 10.30 pg n amik kul 2.30 ptg. sajer nak suruh dia biasa. yg kelakar adik. mula2 x nangis tp bila nmpk ibu jer masa nak balik terus melalak. "uwaaaaaa.... adik ayik ibu, ibu x ada" sian adik. tp adik kena belajar sayang. nanti bila dah lama2 adik dah biasa insya allah, ok.

tp majoriti org yg aku n hubby jmp atau berbual bila ckp tadika Darul I... semua kata ok sbb ramai gak yg antar anak kat situ. they all ada belajar Iqra' n komputer. insya Allah umur 6 thn dah blh baca Yassin. tadika n taska Darul I... ada 17 org guru utk tadika N 14 org staff utk Taska. kita no badlah sbb ramai. terdapat ><230 org kanak2 yg berdaftar sama ada utk taska /tadika n they all juga telah membeli 4 buah rumah double storey, 2 utk tadika n 2 utk taska yg mana semuanya berderet utk dibuat tadika.

ari isnin nanti mcm manalah pula

No comments:

SaiFuL's family