23.7.12

hari ke-3 ramadhan

salam, ramadhan, he..he... sure u all terperanjat sbb aku terlebih rajin update blog. sebenarnya gambar utk 1st & 2nd day tu aku dah buat awal2 n schedulekan. tu yg mcm rajin sangat he....


Kemarin puasa pertama. alhamdulillah semuanya berjalan lancar cuma kesian kat fauzan hari pertama dah demam dan terpaksa berbuka sbb nak makan ubat. ni for sure saki baki demam yg minggu2 lepas x abis kuar. x pelah sayang dah x sihat nak buat macam mana. tp alhamdulillah semalam puasa ari ke-2 fauzan dah boleh berpuasa.

utk fayyad alhamdulillah masih bertahan 2 hari dan nampaknya x merengek malahan aktif seperti biasa. walaupun telah dinasihatkan agar berehat  sambil memonton kartun tp nampaknya xtiviti harian ttp berjln lancar iaitu menyakat adik dan bermain bola dalam rumah walau pun kena marah ngan ibu. emmm... x perlah yg penting ayyad sihat.

misi ari pertama alhamdulillah misi tanpa menapak di bazar ramadhan berjaya begitu juga utk ari kedua. he...he... bangga tu.ari pertama aku masak simple giler. masak nasi bersama lauk yg x seberapa + puding roti karamel + naget + jemput2. itu jer tp ayyad x makan pun nasi, sibuk meratah naget.

utk terawih alhamdulillah, malam prtama abg2 berjaya membuat 20 rakaat. tp utk malam kedua abg2 x buat pun. abah sorang jer pegi terawih sbb abg Ojan x sihat. utk malam ke-3 alhamdulillah abg2 kembali berterawih sbb dah sihat.

semalam kita org berbuka kat umah MIL. oleh sbb MIL dah ajak makan jadi aku pun x masaklah.Menatu Mithali katakan. kah..kah.... tapi aku buat puding n bawa ke umah MIL. x delah dtg bawa perut kosong jer. he.....

No comments:

SaiFuL's family