7.11.13

CCM Langkawi Day 1

01 Nov 2013 (Jumaat)  -

Yeeee... bermulalah cuti2 Malaysia utk aku n family thn ni.cuma cuti x delah dirancang. awal bln 10 aku dpt srt dr PNM ada meeting ikhtisas dan kali ni mood bos ok kot bagi pegi naik plan. tempah dan claim kmdn sbb lagi mrh utu jabatan tp utk staffff x ker pening kena guna duit sendiri dulu. kalau 52 blhlah masyuk banyak. mmmm tp dah tugasnyer mcm tu saya yang menurut perintahlah. masa nak tempah tkt tgk murah sbb tgh offer JK-KL-LGKW. apalagi roger2lah hubby. bcg punyer bincang hubby pun ok, zup zap zup zap, tempahan tkt pun dah dibuat. bermulalah Cuti Cuti Malaysia our family utk thn 2013.

masa meeting ada gak kuar2 tp kuar skjp2 x kiralah yer. lepas kerja barulah bermulanya cuti2 malaysia. lepas kuar hotel bella vista kita org singgah makan kat tepi shell di kuah. besttt!!!!!!!!!!! kita org awal sikit jer lepas tu tempat tu dah dipenuhi org ramai. ianya tempat biasa jer tepi jalan sebelah shell tapi lauk masya allah banyakkk. nama tempat tu Restoran Selera Kak Jamilah.


kebetulan masa amikkan lauk bb qan, amik ayam goreng yg baru letak lagi powerlah panas2 makan. abg2 pun nampaknya suker. ayyad siap tambah ayam goreng. he....itu jer pun lauk yg ayyad makan. ayam goreng, ayam goreng dan ayam goreng. kita org mkn 5 org sbb bb qan amik nasi. ibu lapor x leh kongsi ngan adik he..he... lagipun ibu nak mkn yg pedas2 sikit. BB blm leh makan pedas sbb tu amikkan nasi dia sendiri. total semua daam RM30 lebih. pada aku n hubby oklah harga tu.

Alhamdulillahhhh dah kenyang kita org pegi ronda2 lak. sbb nak check in hotel kul 3 baru blh cek in. aku dah call nak check in awal dia kata x leh. saboooo jelah aku. last2 kita org pegi HIG shopping Mall. kata tempat tu baru dan attach sekali ngan HIG hotel. khabarnya esok baru nak dibuka utk org ramai.

masa ronda2 kat situ sempat gak beli baju batik utk abah. harga pada aku ok rm50 sbb kalau kat JB btk jer rm100 ke atas. emmmmm.... kalau ada yg RM100 ke bawah makkk aiii kain. keras kejung. tengah ronda2 jumpa member meeting aku n classmate kita org Chik Fida. siap posing ngan hero2 aku.

mcm nak sama tinggi jer hero2 ku ngan chik fida ni. he..he....

bila masuk kat HIG ingat nak topup coklat yg x ckp. sekali cari Ferrero Rocher yg besar dah abis rupenyerr.. emmm beli daim ngan bbrp jenis lain jelah. Kat HIG gak aku sempat rembat bekas air. 1 RM29.90 kalau aku x silap. makanya aku rembat 2. kat sini kita org abis RM 260 kalau aku x silap. tp stok coklat x cukup lagi pun. kena round tempat lain lak.

dari HIG kita org terus pegi CI hotel. kali ni aku amik hotel One Helang. ingatkan nak amik kat Pantai Cenang tphotel biasa mahallll oooo. banyak mcm challet, motel ataupun rumah tumpangan. bukan aku berlagak tp aku seingat aku tempat tu ramai pelancong jadi aku mcm takut nak amik yg biasa2 baik aki amik hotel. tu yg aku amik One helang lagipun sebelah airport jer. nanti nak balik senang. aku booking one line dpt 1 malam RM197. agak mahal tp banding yag kat pantai cenag RM300 ketas 1 mlm yg ini oklah. 1st time jejak kaki kat hotel ni. ingatkan biasa2 jer rupenyer 4 bintang. pasal tu mahal. sekali masuk bilikkk... makkk aiiiiiiiiiiii besarnya bilik. lawa lak tu. alhamdulillah hubby n bdk2 pun suker.tp aku sempat amik gamabr toilet jer. nak amik gambar blk segan sbb dah bersepah dgn brg sopping. he..he.... siap kena minta bell boy bawakan brg sbb terlebih sdh. he...


  kat tepi tingkap ada tempat ddk ni. mlm pertama aku n furqan tidur sini. mlm kedua aku, furqan n fayyad tidur sini. ayyadkan manja ibu.



lawa tak bilik air dia. besttt.

lepas CI masuk bilik, hero2 ku termasuklah ibu n abah membabamkan diri. lepak agaknyer. sekali sedar tgk jam dah kul 6 ptg. mana sepat nak mandi kolam lagi sbb dah petang n bdk2 pun masih tido. penyudahnya bila they all bangun berendam kat bath tub jelah. sukerrr hero2 ibu main air. mlm pun kita org keluar sbb mcm penat. lagi pun lepak kat bilik best ni mcm besstttttt tu yg malas nak kuar. 

utk dinner apalagi. room service jelah. order mee goreng x nak sayur x nak pedas utk ayyad. fish n chip utk fauzan dan nasi goreng utk ibu n abah. alhamdulillahhhhhh kenyang. mlm ni cuma lepak n main game jelah dlm blk.




No comments:

SaiFuL's family