4.4.07

Pengalaman ngandung yg pertama

ari ni aku nak kongsi cite masa aku ngandung. alhamdulillah w/pun aku tergolong dlm mereka yg bersize XXXL tp Allah tlh permudahkannya utk ku.slps nikah aku cuma period 1x jer lps tu x ada period. bila cek, dr. sahkan yg aku hamil. sukanyerrrr dgr sbb aku ngan hubby x kisah psl baby. lg cpt Allah bagi lg baik. jangka bersalin21/09/04.
masa ngandung aku x ada alahan or ngidam2, lg nak cium ketiak hubby adalah. cuma aku x brp gemar nak mkn nasi, aku lbh suka mkn mee, mihun, roti/kue teow. Masa 9 bln ngandung bdn pun naik normal jer 10 kg. cuma dr. suspek gula tggi tp bila buat mggt normal. (mggt = ujian minum air glukos yg manis giler tu. mlm kena puasa, sok nyer dtg klinik amik drh pastu kena minum air glukos. 1 or 2 hour pas tu dia suruh dtg lagi amik darah, dahtu baru blh makan)aku x suka ujian ni. 1st sbb aku x dpt s'pan, 2nd aku kena berlapar dan 3rd aku kena minum air glukos yg x sdp tu.
masa aku ngandung yg 1st aku rajin baca surah yusof (he...he....sbb aku nak baby boy ngan baby hensem)pastu bila bersalin aku x dpt deliver normal, agaknya sbb aku jarang baca surah maryam he..he... rajin2 baca surah maryam insya allah, Allah permudahkan proses kita bersalin.
aku dijangka bersalin dlm 21/9/04 tp aku bersalin 14/10/04. bila dah lwt aku x ada rasa skt sampailah ke tempoh semggu yg dr. bagi, x juga bersalin. dlm masa tempoh ni aku kena chiken pox, spptnya aku akan diberikan ubat agar bersalin tp dr x bagi, sbb aku ada CP. dia srh aku blk umah dulu sbb tkt patient lain jangkit. dr bg tempoh lbh kurang 2 mggu baru dtg sml kalau x ngandung juga. org kata kalau masa ngandung kena CP blh effect kat baby, mcm2 aku dgr, ada yg kata baby blh matilah, cacatlah dll. aku jadi tkt. aku ckp kat dr. x leh operate ker keluarkan baby spy dia x kena effect? dr kata itu lg bahaya baby blh mati. aku pun apalagi nangis beriyalah sbb this is my 1st baby dgr mcm tu pula. tp aku tawakal kpd-Nya. kalau memang dah rezeki aku, aku terima sekuat yg blh.tp kalau dlm tempoh tu skt nak bersalin ada, kena bersalin gak kata dr.
lps tempoh tu aku x bersalin gak, bila dtg spital CP aku pun dah kering skt, dia org pun ltklah ubat utk bagi buka jln sbb aku baru buka 2cm sdgkan baby dah lewat hampir 3 minggu. kul 3pg 14/10/07 aku rasa sakit. mcm nak buang air tp bila nak buang x ada benda yg kuar. aku dah x leh tdr. kul 5 aku rasa ada air meleleh tp air tu keruh ckp s/nurse dia org pggl dr. 5.45 baru HM dtg ngan terhegeh2. dia tanya air/darah aku kata air tp keruh. barulah dia org kelam kabut pggl MO.rupanya air ketuban aku dah pecah dan baby dah berak kat dlm sbb tu kotor. masa tu juga aku disiapkan utk emergency case utk buat operation sbb baby dah lemas. masa 2 aku dah takut tp nasib baik Sister kat situ ajak aku berselawat sambil aku disiapkan. masa tu gak aku call husband bagitau, nsb baik aku bawa hp. dah siap aku terus ditolak ke OT. sampai sana aku dibius 1 bdn sbb aku ada CP.
aku sdr bila diaorg kejutkan aku bgtau yg baby boy dan minta aku kiss baby. dlm mamai2 aku kena tolak keluar dan hubby dah tggu aku. hubby trs kiss dahi aku. itulah saat plg romantis pernah aku rasa, bestttttt.
lps bersalin, baby x dgn aku sbb dia kena quarantine, suspek CP. mula aku sdh gak sbb org lain ada baby kat sblh aku x ada. dah tu aku dmm, kena kencing kotor, dr. jumpa fibroid pula kena ddk spital sampai 6 hari rasa tension sgt smpi nangis2.masa tu pula puasa, hubby kena berulang kulai-JB, siannnn kat hubby. buka puasa kat spital. berbuka ngan roti, air milo ngan telur rebus yg i dpt s'pan. dtg dlm kul 4.30 ptg sampai kul 7 mlm lbh baru blk. TQ sayang. Masa tu w/pun x ada org lain yg dtg melawat aku cuma staff pgmc aku jer tp aku x kisah sbb hubby ada. mak ayah jauh kat sabah, mak mente 1st day adalah dtg sbb mak pun kena jaga akak ipar aku yg baru bersalin kat umah, aku x kisah. kalau hubby x ada kat sblh pun tp hp sentiasa berbunyi. sayang awakkkk.... tp bila lht sekeliling rupanya aku msh tergolongan org yg beruntung.

syukur kpd mu Ya Allah atas segala kurniaan-Mu. setiap benda yg berlaku pasti ada hikmahnya.



inilah Muhammad Fauzan Amiruddin Bin Saiful. lahir pada 14/10/2004 jam 1.29 tghri. berat 3.75kg di Hospital Sultanah Aminah, JB

ini gambar fauzan ngan abah.

SaiFuL's family