15.5.07

Baju Raya




rehat tadi aku keluar ngan adik gi shoping complex adik nak cari brg. aku pun tumpanglah sekaki beli kain utk buat baju raya. taun ni tema ala2 hijau gitu. ari tu tanya abg, abg kata x kisah. i pun belilah ikut mana yg berkenan kat mata. rancang nak warna jingga-jingga gitu tp bila nampak warna hijau terus berkenan. belilah 8 mtr utk abah, abang dan adik. kalau sekali imbas mcm jauh lagi nak raya. tp ini dah bln 5, lambat2 nanti x siap, mcm adik ipar i kena last year. lagipun buat keje last minit ni x best sgt. dari segi bajet nasib baik i ada buat jadual simpanan utk beli baju raya . tp jadual ni pun i baru mula last year. pada pendapat i ok gaklah. jadualnyer senang jer. i simpan rm25 sbln, bermula lepas raya thn lepas, khas utk duit buat baju raya. mean dari bln 11 - 4 x rm25 = rm150. tp kekadang i lebihkan, cuma min rm25. bila i dah simpan, i x tgk atau kira duit tu (kalau tgk atau kira tkt terpakai). dan ari tu i check alhamdulillah adalah dlm rm195. so bolehlah i beli kain utk raya. bal dari bln 4 - 9 blhlah buat bayar upah pula masa ambil dan topup lagi skit. . bajet utk kain raya x delah banyak sgt. mcm t-shirt beli skit2. bila ada yg murah i beli jadi bila raya xlah payah.
aku sekarang tgh kemaruk nengok cupcakes yg p-nut buat. cantikkkkk dan comel2 belaka. mcm nak oder tp jauhnyer engkau p-nut. nun di ptrjaya, aku di kulai. geram tgk warna dan deconyer yg comel2. teringin nak buat sdr tp apakan daya aku ni jenis keras tgn skit so lambat lagilah. ditambah pula dgn asst. yg hbt2 belaka, emmm.... x taulah. lagi 1 aku suka tgk cake yg dibuat oleh www.dapurkecilku.blogspot.com.

No comments:

SaiFuL's family