18.5.07

Selamat pengantin baru

kat sini aku nak amik kesempatan nak ucapkan SELAMAT PENGATIN BARU kpd rakan2, kenalan dan seluruh rakyat MAlaysia yg baru nikah, akan nikah dan sedang nikah :).

1) Dr. Raja Nazrin & Zara Davidson - nikah semalam (perak)








2) Sofia Osman & A.Azli - yg akan nikah pd 26.5.2007 (miri & kelantan)
Selamat pengantin baru utk sahabat ku SOFIA. elok2 yer pia nak jadi pengantin tu. Sorry x dpt menghadirkan diri kat majlis U. Miri jauh sgt, kat k'tan pun x dpt pegi sbb ada sedara abg apoi yg buat majlis tarikh yg sama. insya allah kita jumpa kat kl jer after u got the tittle mrs. Azli. he...he..















3) Adik lojet ngan pasangannya - yg akan buat majlis pd 26.05.2007 ( ipoh)

yg ini pun x dpt hadir. sorry yer mer. kim salam kat adik.

semoga Allah merahmati anda semua. dikurniakan zuriat yg comel dan sihat. tabah dlm melayari bahtera perkahwinan yg sememangnya memerlukan ketabahan, kesabaran, pengorbanan, tolak ansur, kasih sayang yg melimpah dan banyak lagi. kesabaran yg kuat apabila menghadapi karenah anak2 terutamanya, pengorbanan dari segi masa, tolak ansur dlm menghadapi apa2 situasi, ketabahan bila diuji atau di puji dan banyak lagi. apa yg pasti kasih sayang kena lebih. dgn kasih sayang kita akan menjadi manusia yg tabah, dgn kasih sayang kita akan menjadi manusia yg sabar, dgn kasih sayang kita akan menjadi manusia yg x berkira ngan keluarga dan dgn kasih sayanglah akan terbentuknyer sebuah keluarga yg bahagia. lagi satu pesanku, hargailah pasangan anda, terimalah ia seadanya. kalau sayang katakan sayang, pamerkan dan buktikan rasa sayang anda. setakat kat mulut kata sayang tp x diluahkan sama seperti suka warna biru tap bila beli baju asyik warna merah. kahhhkahhhh.... apalah yg aku meraban ni, sekadar memberikan pendapat.

Cite kat Umah

semalam kat umah semua tidur awal. atuk ngan abah lepas isyak jer ddah terlentok. bdk2 pun ok, kul 11 lbh dah tido. agaknya sbb semalam cuaca sejuk, hujan jadi sedaplah nak tidur. blhlah aku mengerjakan baju2 utk di iron. aku janji ngan abg dlm tempoh sebulan aku selesaikan baju2 tu. tp nampaknya x tertunai. sorry yer sayang, lepaklah. sekarang jln nak gi keje jam giler sbb tgh buat jln, kul 5.30 am dah kena bangun. selewat2 6.30 dah kena kuar. mlm kalau bdk2 lepak leh lah tidur awal skit around 12. kalau x, 1 atau 1.30 am bdk2 tido barulah blh tido. fuhhhh betapa hebatnyea hero kita yer sayang?



lagi satu aku lupa nak ucapkan terima kasih kat my mother in law sempena hari ibu ari tu. i masakkan sayur nangka jer ari tu. nak belikan pokok orchid i tgh pokai. :) ckp kat blog jerlah ckp dpn2 i segan. Alhamdulillah aku dikurniakan mak mente yg berfikiran agak moden gak. kalau org lain x leh nak duduk ngan mak mente, aku alhamdulillah x ada masalah. kebanyakkan org kalau pantang bersalin, blk umah mak sendiri jaga, tp aku dah 2 org hero, mak mente yg jaga. TQ Akokkkk ( fuzan panggil akokkkk ) mak sendiri pun beriya2 nak jaga tp memandangkan ongkos yg tinggi nak blk kg (sabah)dan sbb2 yg x dpt dielakkan, i terpaksa tolak offer mak sabah. sorry mami. walaupun mami x jaga along tp nasihat dan doa2 yg mami kasi, along ikut.

mak mente aku ni kira mak mente yg besttttt juga. pasal makan x kisah, kita org bedal pizza, atuk ikut, kita org bedal kfc atuk ikut, kita org bedal mcd atuk ikuttt, bedal maggie pun ok jer. bawa mkn kat hotel pun ok. kiranya alhamdulillah mak memang x cerewet. cuma bila mak makan sayur kita org payah skit nak ikuttt... bukan x cuba aku dah cuba tp bila aku kunyah nanti nasi jer yg hancur, sayurnya x. bila telan pun nasi jer yg ditelan sayur tetap ada kat mulut. heee...he.... kalau aku ckp nanti mak mente sure gelak. memang bestlah mak mente aku. walaupun usia dah mencecah 64 thn, tp mak mente msh sihat, kuat dan cun ( bkn aku ckp tp member2 stp kali tgk gambar mak). Alhamdulillah.


walau mcm manapun i manusia, mak manusia. bukannya sempurna masing2 ada silapnyer. tp x yah amik hati. bknnya aku x pernah kena tgr ngan mak, bknnya aku x prnh terasa tp aku pasti itu memang salah aku sbb tu mak tgr. cuma adalah bbrp perkara yg i x sependapat ngan mak, tp kalau mak ckp aku dgr jer. bkn hipokrit tp x nak memeningkan kpl. apa yg mak luahkan adalah pendapat dia so aper slhnyer dgr pdpt org lain. lagipun aku bknlah menantu yg rajin sooooo... aku cuba menjadi menantu yg baik.
Tp bila aku kena buat plhan antara mak mente ngan abg, soryyy akokkkkkk, aku akan plh abg. cthnyer esokkkk... ayoooo pening akuuu. esoklah final AF5 dan esok jugaklah final MU vs Chelsea. MU favorite team abg, mesti tgk. hah kalau mcm ni aku akan temankan abg utk tgk bola. nampaknyer lambat skitlah atuk tgk AF. xpun harap2 bola mula mlm skit. he...he.... nanti kiat buatkan milo panas ekkkkk....



SaiFuL's family