26.10.07

bestnyer raya....



alhamdulillahhhh 1 syawal dah berlalu. tapi kemeriahan masih terasa. cuma rasanya tahun ni tetamu yg dtg kurang skit. maybe ramai yg balik kg sbb cuti 1 minggu. kanak2 pun mcm kurang beraya. maybe sbb mak bapak takut nak lepaskan anak2 jln sendiri. agaknya, risau kes arwah nurin berulang. maybe... semuanya kemungkinann...

tp aku ttp rasa meriah. thn ni rumah kulai meriahhh sbb semua famili balik beraya kat kulai. bestt.... pagi raya bestttt siap ada sesi posing2 lagi utk setiap famili sbb cameraman profesional famili kita org ada ( abg azmi -BIL aku. kalau x caya pegi tgk fotopage abg azmi - hatira.foto.pages.com .) kiranya gambar sape yg ada jerlah pagi raya tu. besttt.....

walau apapun aku tetap bengang ngan lampu raya aku, beriya beli lampu lip lap tup tup, warna merah ngan kuning x nyala. biru ngan hijau jer. sakittttttttnyer.. hati, dah x meriah lampu tu bila pasang. tapi aku x kisah, aku pasang gak. yg penting ada lampu.

raya kali ni aku amik kontrak masak rendang daging ngan masak kuah/sambal kacang. biasanya mak mertua yg masak tp sbb aku malas nak buat last minit( nanti tdr lamabt) aku masak. alhamdulillah abang kata ok cuma rendang tu pucat kata abang. menu lain yg menjadi kebiasaaan famili kat johor utk raya ialah ketupat, kari ayam, sambal kacang, rendang dg & lodeh. besttttttttttttt.....

tahun ni tema baju raya kita org hijau lumut. ari tu hubby kata warna x best tapi bila dah siap hubby kata ok. alhamdulillah semuanya ok. cuma aku hampir2 bengang dan rasa mcm hampir serik nak hantar baju kat org tu. bayangkan aku dah hantar lama 4 / 5 bln dulu tapi ptg raya baru siap. peninggggggggg..... tp akak tu jahit ok pula. cuma ianya terlalu lambat. kalau aku nak hantar lagi aku akan pastikan ianya bukan baju raya.

lihatlah gambar2 raya myfamili posing. aksi2 manja hero2ku, fauzan & fayyad + abah yer. luv u allll. luv u so much.... terpikatnyer i tengok jejaka melayu yg lengkap berbaju melayu, bersamping dan bersongkok.

SaiFuL's family