31.10.07

birthday fauzan 3 tahun

raya ke-2 ari tu 14/10/2007 genap umur heroku yg pertama 3 thn. rasa mcm baru jer aku bersalinkan fauzan. pengalamn ditolak ke dewan bedah pun masih terbayang2 kat mata. tapi alhamdulillah semuanya selamat. oleh kerana kat umah kulai semua adik beradik dtg so aku ngan abg decide nak buat makan2 sikit. ajak adik beradik, maklong, cik, ucu ngan anjang jer. mak utih aku x ajak sbb diaorg ni big family aku tkt aku x larat nak masak. almaklumlah first time nak ajak org makan, masak sendiri. lagipun perkakas masak i semuanya kecik2 coet jer. x blh nak masak banyak sekali gus. itu pun banyak guna perkakas mak. TQ mak mertua.

kerana excited tgk decaration kek kat internet maka aku pun kononnya nak buat kek edible image utk fauzan kali ni. tp mengenangkan aku x sempat nak buat kek sendiri maka ku tempahlah kek coklat ngan member 2 biji. sayangnyer kek tersebut bentat, x naik dan jadi amatlah nipis. maka ku tindihkan dan tinggallah sebiji. frust gak sbb aku byr agak mahal gak tp keknyer x jadi. what to do... terpaksa terima. utk image kek aku pilih tema transformers yg aku tempah dari loveliana cafe. dipendekkan cerita kek birthday fauzan x seindah yg aku bayangkan. sbb 4 ur all punyer info ini 1st time aku decorate atau pegang kek. aku biasanya amik kontak berkenaan biskut jer kek x pernah, kek lebih kpd mak ngan angah. sooo... teramatlah banyaknyer kesilapan. utk penilaian sendiri lihatlah kek ku yg kelakar, tp alhamdulillah fauzan suker. asyik nak potong kek robot jer. mungkin sbb x pernah dia jumpa kek birthday serupa itu (ha...ha...ha....) luv u fauzan.


tapi pastu ucu ngan mak ngah fauzan belikan lagi kek utk fauzan, agaknyer risau nengok kek ku yg kecil dan x jadi. kahhhh..kahhh... penyudahnyer utk birthday fauzan yg ke-3 thn, fauzan dpt 3 biji kek. taraaaaa.....



utk melihat kemeriahan bierthday party fauzan, lihatlah gambar2 kat bawah ni. masa tiup lilin pun kelakar. fauzan x reti nak tipu dah 3 kali nyanyi pun lilin x padan. akhirnya dgn bantuan amir ferhan terpadam gak lilin fauzan. KAHHH... KAH...KAH....






hah ini pula menu utk jamuan birthday fauzan. ketupat segera, rendang daging, sambal kacang, ayam masak kuning, bihun goreng, naget ayam, naget sotong dan selainnya adalah biskut raya. selamat menjamu mata. hubby kata aku menu malah sedapppp... suker giler dengar.



SaiFuL's family