5.12.07

December

ari baru masuk seminggu kita berada di bln terakhir 2007. insya allah panjang umur merasalah kita tahun 2008 nanti. walau pun baru seminggu tapi bbrp perkara tlh berlaku.

01.12.07 - ari ni ada 2 org kenalan aku yg menyambut hari lahir. happy birthday to Zarif nadzim yg ke sethn. dia adalah anak kpd best prend hubby en. faizal saman dan ipah. walaupun baru 1 thn baby ni dah menghadapi pelbagai dugaan. masuk hospital dah beberapa kali krn jangkitan kuman. plg sekejap 1 minggu plg lama 1 bln lbh skit. first time masa masuk umur x sampai sbln. insya allah zarif cepat sembuh.

yg kedua Adlin Yusnita yg ke 31 thn. dah tua lahh lin. Lin ni room mate aku dari sem 1- 7. dari kolej anggerik sampailah ke rumah sewa seksyen 7 dan salah sorang best prend aku. aku tahu lagu febret dia Darjat A to Z dan dia tahu lagu Celion dion yg aku 'MINATTT...' giler. kah3x Lin bdk Tun Aminah tp sekarang dah bekerja dan menetap di kuching ikut hubby. dah ada seorang puteri.
masa mula2 masuk hostel dlu aku takut giler kat lin sbb muka dia yg garang, kena pula org jhr lagi gabrah aku. Lin pun kata aku berlagak masa mula2 jumpa. mula2 msk aku x berbual, spp aku jer yg berbual. KAH...20x. itu kenangan dulu. masa tu aku fobia ngan org jhr. tp sekarang... taraaaa anak2 ku telah menjadi warga jhr. aku mencari rezeki di tanah jhr. dan di tnh jhrlah aku menetap kini. tapi walau apapun keningau ttp menjadi tanah tumpah darahku.
x kenal maka x cinta. bila dah berkenalan dan berbual rupanya berbeza sekali dgn apa yg aku sangkakan. jgn menilai seseorang itu dari luarannyer shj. Lin seorang yg amat menyenangkan, seorang yg mewah dgn makanan ( salah satu penyumbang kpd peningkatan kg aku kat UiTM) dan mempunyai hbgn keluarga yg rapat dan menyenangkan. aku ingat lagi sambal sardin Lin, mkn ngan roti atau nasi himpit. stp kali blk dari kg (sbnrnya bdr) adlin akan menjijit beg yg berat dan sarat dengan makanan. kahhh.... lagi satu kalau kita org meronda kl masa belajar dulu dari 8 pg - 8 mlm. ok jerr..... x terasa penat.

banyak kenangan terindah masa belajar kat Uitm, Shah Alam dulu. semuanya x akan berulang lagi. kenanganx2 ngan adlin, cik mer, niza , kakas, p-nut, raz, cik ahhh, makcik fida, nani terk*****, ngan diBRAdini, mahaz ainun, marlina ayu, jalut, norma, kak yah, kie, hae, kak suriati, fida kecik, akiza dan farah . yg ini geng kat kolej anggerik. lagi separuh kat kolej seroja lindut, mek na, tini, era faezah,nani (an), ija, yating, kak yati, ina kedah, sam, mimi, suraya dan fiza daud kayin. ada sesape yg aku tertinggal sorry yer.

kenangan masa kat bentong, pahang ( ada yg terkentut, ada yg terkucil, ada yg CB, dpt istilah KANTA dll). kenangan anak angkat kat s'gor ( aku x ikut tp hubby ikut), kenangan kat btg berjuntai. kenangan kena april fool ngan gadafie, kenangan menonton layar lara, kenangan blk jln kaki dr JJ bkt raja ke uitm, kenangan abg kassim, kenangan festival anggerik, kenangan tmn negara phg ngan bdk enginne, kenangan jln kaki sbb x ada bas, kenangan tapak konvo, kenangan naik bas yg langgar bdk archi. kenangan dinner kat klb selangor dan banyak lagiiiiiiii.... semuanya besttttttttttt dan x tertulis dlm blog aku. banyak sgt kenangan. kadangkala aku ngan hubby akan bercerita semula psl kenangan2 kat uitm dan kita org akan gelak giler. itu untungnya kahwin satu course. kah3x.

kebanyakan dari nama2 yg aku sbt di atas masih berhubungan tp ada juga yg dah x dgr khabar berita. sihat ker? dah kahwin ker? tggl kat mane? ntahlah. dan majoriti dah bergelar puan. alhamdulillah. semoga kita semua dikurniakan kesihatan yang baik, rezeki yg murah, jodoh yg berpanjangan dan dipanjangkan umur agar blh berjumpa dan berkumpul bersama. wahhhh panjang tul aku berjiwang kali ni. hanya nak wish birhday tapi terimbau cite lama2.

itu cite yg membawa kenangan terindah tapi kali ni ada 2 berita sedih yang aju nak kongsi ngan u all. ptg 02/12/07 ari tu anak ke-2 kpd pasangan isnani ngan an (fairuz) iaitu warga info96 telah meninggal dunia. Al-fatihah. baby yg ke-2 ni lahir x ckp bln. hanya 5 bln ngan brt 500++ gm shj. semoga an dan nani tabah menghadapi dugaan ini. Insya Allah, ada hikmah di sebalik setiap kejadian.

pada subuh 04/12/07 pula bapa sedara aku SAIF BIN ABDUL LATIFF iaitu abg sulung mak telah dijemput ilahi setelah berperang dgn penyakit cancer paru2, Al-Fatihah. aku terasa sedihh... sgt. dia antara bapa sedara kesayangan aku. seorang yg soft spoken dan baikkkkk sangat...Semoga beliau tergolongan dlm golongan hambaMu yg beriman YA ALLAH, terdiri dari umat nabi Muhammad S.A.W yg soleh dan terdiri dari hambaMu yg menjadi ahli syurga. AMIN...

SaiFuL's family