10.4.08

basikal n kuda baru





minggu lepas tido umah cat dari sabtu sampai selasa. kat jhr ari selasa cuti birthday sultan johor jadi aku amik cuti ari isnin dapat 4 hari rehat. tp x rehat gak sbb mengerjakan rumah yg berhabuk ngan pkk2 kesayangan ku. tp sebenarnya lbh pd pkk.

ari selasa ari tu atuk ajak gi kedai nak belikan kereta utk adik fayyad sbb kereta mainan yg adik main kat umah skrg dah uzur sgt. dah berusia 6 thn he..he... kiranya dari sepupu fauzan berusia setahun sekarang sepupu tu dah darjah 1, tu yg dah uzur mainannyer. jadi atuk nak belanja utk fayyad. dan terlanjur dahh pegi kdi basikal cari mainan fayyad aku ngan hubby belikan fauzan sekali basikal sbb masa balik sabah ari tu dia berkenan tul nak main basikal mcm Awad. basikal tu fauzan pilih sendiri. sama mcm fayyad dia yg pilih sdr. fauzan amik basikla warna hitam adik amik mainan kuda. tunjuk yg lain fayyad geleng kpl.

harga basikal fauzan rm189 tp taukeh kedai bagi rm150, yg adik punya rm79 dia bagi 70. basikal tu kalau nak yg lagi murah pun ada tp x thn kata taukeh kdi. kalau nak yg lagi tahan pun ada rm299 memang cantik tp mahal sangatlah pulak. jadi amik yg 150 kiranya ngamm... ler. aku minta kurang lg tp taukeh kdi x bagi. aku minta gak. masa nak bayar aku bg dia 210 jer, mula2 dia x nak bg dia kata dah murag tp aku paksa (he...he...) last2 dia minta tambah lg rm5. jadi semuanya rm215. atuk kulai bg rm100 aku tambah rm115 jer. mula2 nak guna duit bdk2 (masa balik sabah ari tu dpt collection- ayah bg rm100) tp x jd sbb nak keep dlm bank.

blk umah jer fauzan ngan fayyad terus melaram ngan basikal dan kuda baru. gambar x sempat amik lagi. entry akan dtg baru masukkan gambar basikal ngan kuda yerr...

No comments:

SaiFuL's family