4.4.08

roti sardin goreng

rabu hari tu aku buat roti sardin sbb abg kata dah lama x mkn. sll aku buat sardin roll tp kali ni aku buat roti sardin biasa bentuk 3 segi. mls buat sardin roll sbb x reti sangat nak lekatkan hujung roti tu. nanti bila goreng dah terbuka gulung tu jadi x cantik. lagipun nanti inti terkeluar. x best, jadi buat yg 3 segi jer, blh letak inti bnyk2. biasanya sardin tu aku masak dulu sbb abg x suka yg mentah. setengah org buat yg mentah jer. tp aku msk pun simple jer.

tumis bawang, dah naik bau masukkan sardin ngan air asam jawa dgn sdkt grm. didihkan sampai kuah agak2 pekat matikan api pastu hancurkan sardin utk jd inti. letakkan kat roti yg telah disapu butter, tutup dgn skeping lg roti. dah tu potong 2, celup kat telur dan gorengggg... alhamdulillah abg suka. tp bdk2 x suka. nak mkn roti jer x nak inti, suruh buang inti. jd utk hero2 kecik, aku buatkan roti telur jer... he...he....he...

No comments:

SaiFuL's family