26.8.10

Mesyuarat kat BAngsar

06.08.10 ari tu aku ada mesyuarat kat bangsar. maka nya 05.08.10 lepas hubby kerja kita org gerak gi kl. aku lepak kat boulevard hotel mid valley sbb tu yg plg dkt ngan bangsar. hubby x dpt antar sbb ada baby furqan. nanti balik saper yg nak pegang baby. jadi aku ckp hubby x per aku naik teksi.

dlm kul 9 mlm we all samapi. hotel best tp sayangnyer parking kongsi ngan midvalley jadi jenuh nak cari parking. pastu x ada signboard mengatakan parking tu blh pegi hotel ker dsbginya. masa salah masuk parking utk cititel htl pun ada signboard tp boulevard hotelx adsa lah pulak.

leaps check in kita org pegi dinnner kat mid valley jer. mkn kenny rogers jer. mls nak gi food court lagipun lecehlah ngan ada baby. order mcm biasalah. hubby n abg fauzan ayam, abg ayyad macroni cheese n aku ingat nak diet aku order sandwich. tp biler aku mkn order tu tekak x leh nak terima. aku rasa cheese dia mcm dah rossak. aku pun bgtau lah bdk kerja dia. niat tu hanya nak dia taulah sbb kenny salah satu fav. food aku n family naklah dia berkekalan. budak tupun panggil manager dia. biler manager dia dtg aku ckp tp manager dia kata rasa dia memang mcm tu. dia nak gamti tp aku x nak sbb nanti rasa dia ttp sama. tp ari tu aku mkn rasa dia x mcm tu pun. dia tanya bila aku mkn dah lama ker sbb ini resepi baru. aku baru mkn ari ahad lepas masa ngan family sabah tp x taulah kot2 isnin tu dah tukar menu. pas tu dia tanya aku pn nak mcm mana. mcn mana? aku pun x tau sbb aku bgtu tu spy dia berhati2 jer. x ada lah nak ganti rugi ker apa ker, nak marah2 ker. pastu dia kata oklah puan kita org keluarkan dari bil puan, puan x yah bayar. aku pun ok jerlah. manager dia pun ok, ckp elok jer x adalah nak marah2 ker apa ker. bdkmelayu, muda lagi. emmmm.. kalau tau mcm tu aku order ayam jer lagi bagus. dah lah tmpt makan sesak. org ramai giler. pastu palagi aku powlah macaroni cheese abg ayyad. he..he....

lps mkn kitaorg balik bilik n rehat2 dan babam. soknyer sebelum gi meeting aku b/fast ngan hubby n anak2. besttt..... banyak pilihan n dah tentu menu melayu. jadi puas hati. tp makan pagi banyak manalah blh masuk dlm perut. dah mamam abg2 ajak tgk pool. posing2 sikit n aku pun gerak gi meeting.

my heroes

ibu di apit mamat hensem + comel. he..he...

pakcik hensom kata abg ayyad.





masa nak gi meeting aku x beranilah amik teksi hotel sbb executive, surelah mahalkan jadi aku amiklah teksi yg beratur. aku pun ckplah aku nak gi IPK bangsar. adakah patut dia minta rm25. terperanjatlah aku sbb tempat tu dkt. x ikut meter ker aky tanya, dia kata x sbb nak balik jam kat dataran merdeka. aik....aik... itu ngelat namanyer. kata kuasa di tangan penggunaa aku pun apalagi, belahlah. x naklah aku ikut sbb mahal nak mampus. awek cina yg nak amik teksi belakang aku pun x jadi sbb x ikut meter. they all ni amik kesempatan lah pulak. lagipun dari aku bagi kaum ni baik aku amik teksi hotel yg memang mahal tp org sendiri.

hubby aku tanyalah knp, aku ckplah mahal. dia x nak ikut meter. benggang gak aku. pastu kita org decide amik teksi hotel jer. masa dlm hotel aku berbual ngan adik teksi tu n aku ckplah pasal teksi tadi, dia kata memang diaorang sll tekan penumpang sbb they all tau kat situ org ramai, nak x nak sesetengah org mesti amik gak. apalahhhh.. cekik darah. biler dah samapi IPK ikut meter teksi tu rm17.8 tp adik tu bg diakaun rm15. wahhhh... baik gitu siap dpt diskaun lagi. tp jln memang jamlah sbb lalu bangsar.

balik meeting lagi berbulu aku. aku tahanlah teksi ni n tgk pakcik janggut putih pakai kopiah. aku ckplah nak balik hotel. sepatutnya dari tempat aku naik tu 50 m kedepana da u turn yg blh ke mid valley. tp blh pakcik tu dah terlepas u-turn tu baru tanya aku jalan mana sbb dia x tau jln area bangsar ni. dia x biasa sgt. aku punyer bengang sbb dari cara dia tu nmpk sgt nak tipu sbb biler dah terlepas u turn baru tanya. dah tu dia nak lalu dpn dtrn merdeka yg masa tu ari jumaat jln memang tgh jam giler. aku pun ckplah mcm mana ni sbb saya nak cepat anak tgh nangis kat hotel. anak tinggal ngan adik. dia tanya bape thn aku ckp 8 bln. dah bagi susu pun nangis lagi sbb memang bdk x berapa sihat aku kata. biler dgr mcm tu terus dia ajak aku ikut jln lain n dia turn left. kalau tak dia nak terus dan jalan memang jam x gerak. sekali dia pusing kiri belok kanan belok kiri sampai kat hotel ngan byrn RM7.30 n x samapi 15 mnt. aduhhhhh... x ker engkau benngag. dah tu masa dlm teksi biasalah aku ramah berbual- bual rupanya dia dah lama duk kl dari anak dia kecik2 sampai dia dah pencen n koperasi tawarkan dia teksi utk dia bawa. bawa teksi pun dah lama dia kata. dia dah taulah jln2 kat kl n (tgkk...tgk... tadi dia kata x tau jln kl smpi terlepas u-turn, kali ni ckp dah mahir jln kl. nmpk sgt nak tekan aku) tensionnnnnnnnnnnn. agaknya duduk kl ni banyak tekanan n kos hidup tinggi sampai pakcik yg dah tua mcm tu pun nak kelentong utk dpt duit lebih. 10sennnnnnnnn tul.

mulanya mlm tu nak balik jb sbb sok hubby ada function kat sg Nibong batu pahat tp kerana bdk2 lepak n mak bapak pun x larat maka kita org check out dlm kul 5.00 pagi. sib baik bdk2 x meragam. dlm kete thay all tido termasuklah ibu yer... abah drive sorang2. sian abah yer. kita org x berhenti mana2 pun. 8.15 pagi alhamdulillah sampai kulai.

oleh kerana x jadi balik mlm,maka mlm tu kita org ronder mid valley plus posing. he..he... jgn x posing. nanti nak masuk blog. he..he... layan..





yg kesiannya hubby. samapi2 jer turunkan brg, kemas2 kete, srpn + rehat sekejap hubby mandi n kul 10 pagi gerak gi batu pahat. aduhhhhhhhh... siannya penat. kul 7 mlm baru hubby samapi umah semula. kul 10.30 mlm we all dah tido sbb semua kelepakan.
fuh.... mingggu yg betul2 melepakkan.

No comments:

SaiFuL's family