26.8.10

puasa ke15

alhamdulillah ari ni masuk puasa ke-15. banyak sanga citer yg aku nal tulis tp seperti biasa asyik tersempat. biler dah sempat banyak sgt nak tulis smpi dah x tertulis.

nak citer pasal fauzan yg dah puasa. alhamdulillah w/pun tak penuh 15 hari tp setakat ni dia baru buang 4 hari. itu pun semalam sebab dia dah tak thn dia bagtu cikgu dia n cikgu dia suruh dia berbuka. pagi tu pun dia dah muntah sikit tp tanya dia kata dia nak puasa.

kalau masa sekolah x ada masalah sangat may be sbb ramai kwn tp kalau kat umah ada juga 2/3 kali dia merengek nak buka lebih2 lagi kalau tgk abg ayyad ayik buka tutup buka tutup peti ais. mulalah member buat muker, tp nak kene pujuk + marah sikitlah. insya allah dia akan tahan. tp fauzan puasa x bersahur pun. biler kejut masa sahur mulelah merengek sbb ngantuk. mcm mana x ngantuk, tido kul 12 tgh mlm ke atas, jadi biler kejut sahur mulalah mata x leh nak buka. ada sekali tu aku kejut dia bangun gak tp mata pejam. aku suapkan juga susu, minumlah satu atau dua teguk pastu tidur balik. jadi sekarang x kejut pun.

kalau berbuka pun fauzan makan x banyak. kekadang nakan nasi pun x abis. makan kuih tgk jenis kuihlah pulak. tp kalau fayyad, memang kelakar. mengalahkan dia pula yg puasa. tp yelah abg ayyad kan kecik lagi. ahad ni baru nak 4 thn. he...he... kalau sianggah bazar abg ayyad siap requast nak donutlah nak karipap lah. tp kalau abg fauzan x kisah. abg fauzan suker murtabak tp aku jarang beli sbb kekadang tu lambat nak tunggu dia masak sbb aku punya murtabak khas x ada bawang he..he... jadi kena order khas. tgklah kalau ada masa aku beli gak.

kat bawah ni gamabr fauzan yg telah siap utk pergike majlis berbuka kat tadika dia. Tadika fauzan alhamdulillah aktif gak. siap ada bua qiamulail utkparentslah dan segala neka kursus, ceramah dll. hensemnyer anak ibu (jgn marah hah... saper lagi nak puji kalau bkn mak sendiri. he.he..) dah bujang rupernyer. rasanya mcm baru jer ibu bersalinkan fauzan ari tu.





fauzan senang nak bergambar. siap blh posing2 lagi. tp kalau ayyad alamak... susahnya. asyik lari eksana sini jer.
utk azam thn ni alhadulillah nampak setakat ni berjaya aku mengawal pembelian aku. he..he.... nampaknya x ada sangat kuih atau lauk yg dibazirkan. alhamdulillah... x mcm thn lepas setiap hari ada saja kuih/lauk yg berlebihan dan tong sampahlah jawabnya. sian makanan tu.

ari tu aku adalah mencuba puding karamel. bagi org yg dah sll masak maybe pd mereka benda tu senang tp mcm aku yg rajin baca tp x pernah cuber wahhh... kalau berjaya buat tu dah kira bonuslah tu. he..he.. tp ari tu aku cuber masak puding karamel. caranyer senang tp percubaan yg pertama x menjadi maybe sbb aku buat guna periuk corelle bukannya loyang kuih. he..he... rasa tu adalah gak tp dia jadi lembik n mcm makan bubur som som lak. he... kali kedua aku masak kat loyang. ada peningkatan tp pun blm baper jadi sbb msh lembik n x cukup lama masak rasanya. tp ari tu mak mnete aku kata letak tpg castard sikit kalau lembik sgt. insya allah nanti aku cuber lagi utk kali ke-3. he..he....
inilah rupernya kalau jadi tp ni bkn yg aku buat. ni aku amik dari uncle google.

No comments:

SaiFuL's family