10.8.11

salam 10 ramadhan

alhamdulillah.... dah 10 hari kita berpuasa. tinggal lagi >< 20 hari utk raya. mcm mana persiapan raya dah buat? baju2 dah beli? biskut dah ada? he..he....

aku baju raya budak2 alhamdulillah dah beli sebelum puasa lagi. kah..kah...kah... bukanlah over... cuma beli awal2 ni senanglah sikit. beli pun masa ada sale, murah sikit dapat lah beli lebih. lagipun kalau nak beli masa dah puasa mcm x larat pula, masa pun suntuk. hujung minggulah nak kemas rumah, hujung minggulah nak beli baju, hujung minggulah nak berbuka kat umah mak dan banyak lagi xtiviti yg dirancang dan x dirancang. maka belilah awal2.

biskut?????mmmmmm...he..he... biskut dah 3 jenis aku order tapi order ngan mak sedara jerr... itu pun belum pasti dapat sbb biaslah mak sedara aku ni kelakar sikit. buat biskut ikut mood... tapi biskut dia memang sedap, jadi aku x kira... CIKKKKKK.... tart nenas faiz jgn lupa tau... 400 biji yerr....

hahh...lagi satu sajer jer nak dengki. aku dah ada 1 jenis biskut, buat sendiri lagi. hujung minggu ari tu sebelum masak utk berbuka sempatlah aku menguli biskut raya. tapi aku x buat banyak buat dlm 1/2 adunan jer sbb guna apa yg ada kat umah. YESSSS!!! kali ni biskut raya aku menjadi, hubby pun kata sdp, fayyad pun kata sedap. YAhooo!!!! sbb last year aku buat gak. rasa okay tapi rupa biskut tu x jadi tu yg sedihhh.. tapi kali ni YES!!! lulus ngan cemerlang...pada akulah.. kalau nak tau biskut apa dan nak rasa datanglah umah... he.....

persiapan lain x ada buat apa pun. langsir pakai yg lama, alas meja pun pki yg lama, alas kaki pun stok lama. berjimat cermat membawa berkat. he..he... tinggal saja nak rendam dan basuh semuanya. itu projek hujung minggu yer......

P/s: nak pasang lagu rayalah... Selamat Hari Raya...

No comments:

SaiFuL's family