18.5.13

Aku alah pada tarikh 17 hb

dah 2 kali tarikh 17hb membawa berita duka kepada ku. tarikh 17 ogos 2008 aku telah mengalami keguguran yg pertama utk baby yg ke-3 iaitu sebelum furqan. masa tu baby dah berusia 11 minggu. aku siap admit kat spital kulai sbb nak tunggu sampai janin tu keluar. alhamdulillah esoknyer kul 12 tengahari janin tu dah kuar ngan selamat dan tanpa rasa sakit.

untuk tarikh 17hb kedua pula jatuh pada 17 hb mei 2013. sekali lagi aku kehilangan baby yg berada dl kandungan. tapi kali ni rasanya amat sakit. x seperti yg pertama. may be itulah rasanya mcm mana nak bersalin. tapi sib baik aku hanya sakit dari pukul 10 mlm hingga 3.30 pagi. lepas keluar jer barulah rasa lega sedikit.

masa cek dr. kalau ikut perkiraan aku sepatutnya dah berusia 10 minggu tp berdasarkan scan dr ianya seperti baru 7 minggu berdasarkan size jain tersebut. tapi bak kata dr jamiah, kalau x der rezeki dia hanya akan keluar mcm sarong jer sbb janin tu kalau 7 minggu mash kecil.

akhirnya pada pukul antara 3.15-3.30 sarung tu pun keluar. lepas cek dr ari sabtu dia kata x yah cuci sbb dah keluar. masa scan pun dah clear. x peralah belum ada rezeki kata hubby. Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk hamba-Nya.



Hanya pada Mu aku berserah Ya Allah.

No comments:

SaiFuL's family