6.5.13

kecur spaghetti master chef celebriti 2

hari sabtu hari tu tgk rancangan master chef ngan anak2. masa penyingkiran selebriti yg tercalon telah memilih masak spaghetti. apalagi... hero2 kecik ku kecur tgk spaghetti yg tekah dimasak. fauzan n fayyad memang suker makan spaghetti terutama yg putih kalau x silap aku karbonara. pernah gak aku masak tp guna sos pregolah n bahan pun campak ikut suker.



oleh kerana kesian tgk bdk2 yg tengah bersemangat nak makan spaghetti esok nyer aku ajak hubby pergi berbelanja kat TJ mart. kebetulan lauk kat peti ais pun dah tggl skit. so lepas mengundi kita org pegi ke tj mart. cari punya cari x jumpa daaa... prego sos karbonara. tp oleh kerana hero2 ku dah teringin sos yg tradisional pun jadilah.
inilah spaghetti yg dimasak oleh radhi Oag. simple giler tp sib baik dia x tersingkir. suker gak tgk radhi w/pun nampak x berapa pandai masak tp dia nak cuba dan berani mencuba. kalau kerja berkumpulan nampak dia seorang yg rajin tolong kwn2 dia.

setelah siap belanja bahan2 yg di cari. on the way balik singgah umah ma,k lepak sampai nak maghrib. bila dah sampai umah aku terus bersilat n masak spaghetti. tapi seperti yg ku jangka, mereka x berapa nak spaghetti yg merah sbb masam. akhirnya ibu yg harus menghabiskan. fauzan makan x bertambah n ayyad hanya bertambah udang n meat ball sahaja. abah memang x makan sbb x minta. furqan pun x mamam sbb awal2 dah terbongkak akibat kepenatan ikut ibu n abah mengundi. he....



lebih kurang mcm nilah rupa spaghetti yg aku masak sbb aku gaul sekali. cuma aku tambah udang sbb biasalah hero no dua aku makan udang jer. kononya meat ball utk ibu yer sbb bdk2 x suker makan sekali bila dah masak rupanya ayad suker makan meat ball. kah..kah... ojan jgn ckplah memang makan mee jer. udg x nak, meat ball pun x mau.


semenjak master chef selibriti yg pertama kita org dah rajin melayan master chef ni. best gak tgk gelagat manusia-manusia yg memasak. ada yg kreatif, ada yg kelakar dan macam2 gaya lagi.

No comments:

SaiFuL's family