5.5.13

PRU 13 - 05.05.2013


mengikut rancangan, kita org nak keluar awal utk mengundi sbb takut ramai orang. sekali nyer 11.30 pagi baru dapat keluar sbb malam tu biasalah hujung minggu. tido lambatlah layan Running Man MArathon. he..he....

ini kali ke-2 aku mengundi dan kedua2 nya di sek rendah bukit liki, kulai. cuma berbeza masa tahun 2008 x delah ramai dangat org. tp kali ni wahhhh ramai dan beratur panjang. hampir sejam gak kita org beratur. fauzan n fayyad kita org suruh tunggu kat pondok berhampiran. masa beratur pun blh nampak. yg si kecik terpaksa aku angkut masuk bilik mengundi sbb suruh tinggal ngan abang dia tak nak. sib baik adik polis tu bagi aku bawa furqan.



tp yg kelakarnya masa awal2 tu dia diam. time aku nak memangkah tulah dia berinteraksi ngan abg dia dari luar. kelam kabut aku memangkah dan melipat kertas undi. saborrrr jelah yelah risau kalau orang lain terganggu. inikan untuk menentukan masa depan negara. walaupun keputusan masih berpihak pada Bn tp aku agak sedih bila mereka kehilangan banyak kerusi Parlimen. kat johor saja 4 kerusi parlimen terlepas ke DAP. parlimen kulai, kluang, bakri  n gelang patah, Batu PAhat pula terlepas ke PKR. begitu juga DUN banyak yg terlepas. mmmmm.... 4 utk PAS, 1 utk PKR n 13 utk DAP dari 56 kerusi DUN yg dipertandingkan.

tp apa yg penting sebenarnya adalah keamanan dan keselamatan negara.



No comments:

SaiFuL's family