17.3.09

Konvensyen Perpustakaaan Desa 2009


Minggu lepas merupakan minggu yg agak busy utk aku tp amat bussy 4 my hubby. oleh kerana aku adalah gunasama PNM kat jhr maka aku dan pembantu aku telah diminta membantu PNM sbgi AJK dlm melaksanakan KPD 09 yg dianjurkan bersama dengan PPAJ. aku telah dilantik menjadi Ajk Penginapan. kita org telah mendapat bilik di The Zone Hotel dari 13/03 hingga 16/03/09. Tp a3 aku n hubby blk umah dulu. esok pagi baru kita org gerak ke kubu masing2. aku dkt the zone n my hubby dekat crystal Crown. huuu..hu.... x bestnnyer berjauhan. anak pula kat Umah Mak Kulai.




Dgn berat hati aku n hubby terpaksa meninggalkan our hero kat umah mak sbb kita org tdr kat htl 3H 2M. nak bawa x leh sbb kerja. mlm pertama aku tdr ngan air mata. masa aku call pojan, pojan ckp dia sedih (smbl nangis) sbb ibu x blk. aku bila dgr anak aku nangis apalagi aku pun nangis. adik x kisah sgt sbb adik kecik lagi. aku pjk pojan nanti ibu blk. lps call pojan aku call my big hero n citer ngan nada sedih gak. then my hubby pujuklah sbb kerja x pelah. lagi pun bukan sll. sbb ini merupakan kali ke-3 aku x tdr ngan pojan. 1st time masa bersalin payad, 2nd time masa aku keguguran n kali 3rd time masa ni. nagn payad pula kiranya ini kali ke-2. tp yg 2 tu aku x ada, abah ada n kalau abah x ada (sbb out station) aku ada. ini dua2 x ada. malam pertama tu walaupun dah naik kat katil awal dgn bdn yg agak penat tp mata aku x nak lena. lbh kurang 2 jam gak aku pusing kiri pusing kanan baru terlena sbb ingat anak n hubby. yg mlm kedua pula after dinner kat PPAj aku smpt gayut ngan Hubby dari kul 12 hingga 1 pagi. terubatlah rindu pd pojan n payad, baru aku lena. hubby offer gak nak antar balik kulai mlm tu tp ingatkan hubby yg dah lepak n tugasan habis dlm kul 12 mlm jadi aku kata x pelah sbb risau lepas antar aku dia blk jb semula sorang2, lagipun esok aku kena dtg sdr pula ke KPD 09 kalau blk mlm ni dan esok hari isnin sure jln jam . lagipun esok aku dah boleh check out, jadi aku tabahkan hati tungggu smpi esok.
sbgi ajk penginapan aku sepatutnya jaga kat Tropical Inn dan aku n kak zana (pembantu aku) dah siap angkat brg n check in kat Hotel tropical Inn. tp atas dasar kesilapan teknikal kita org x jadi stay kat situ n balik semula kat The Zon. kiranya2 tugasan aku sbgi AJK penginapan x dpt dijalankan dgn sempurna sbb aku stay kat The Zon mcm mana nak jaga Peserta KPD 09 kat Tropical INN. NAsib baik Budak2 PPAJ ada membantu dan Sebagai LO they all telah menjalankan tugas dgn baik. terutama faiz (samalah pula nama tp yg ini boy) yg jaga Staff KEMAS sbb ada yg check in tengah mlm n awal pagi. TQ Faiz.

Alhamdulillah KPD 09 berjalan dgn lancar walaupun adalah beberapa perkara yg berlaku tp oklah. Sebagai Ajk aku rasa urusetia KPD ni mcm kucar kacir sikit tp sebagai peserta aku rasa ianya berjaya. tp part paling best ialah Dinner (nanti citer entri lain khas utk dinner).

KPD 09 ini telah dirasmuikan oleh YB. DATO' SERI HJ. MOHD. SHAFIE BIN HJ. APDAL, Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Malaysia dan telah Berlangsung dari 15 Mac 09 hingga 16 Mac 09 di The Zone Regency Hotel, JB.




Apa yg seronok gak aku jumpa member2 lama yg ada dah 4 thn x jumpa semenjak aku pindah JB. Aku jumpa ZAZU, CIK MER, Kak IDA, Wan, Jalil, Razman, Lias, Cik Ishak, ex Boss, Kak Noni, Kak Sayani dan ramai lagi. ada yg ingat muka aku tp x ingat nama dan ada yg aku ingat muka tp x ingat nama they all. aku juga berkenalan ngan staff baru PNM - PRO PNM, Akauntan PNM dan ramai lagi. masa hari last tu aku sempat gak jln2 kat the zone cari mainan utk pojan n payad sbb nak cover hujung minggu x ada. tp x banyak choice jadi ibu belikan Tranformer bumble Bee utk abg n transformer motor utk adik sbb hanya itu yg tinggal.

Inilah Pembantu aku Kak Zana yg tengah khusyuk mendengar pembentangan. kelihatan kat belakang Jalil n Lias dari PNM yg gilerrr... kalau duduk ngan they all perut aku sure sakit sbb memang kelakar kalau buat lawak. lupa aku nak suruh lias ngan jalil masuk RAja LAwak 4. kahh..kah...

TAHNIAH kpd PNM kerana berjaya menganjurkan KONVENSYEN PERPUSTAKAAN DESA 2009!!!



No comments:

SaiFuL's family