4.3.09

aktiviti hujung minggu

sekarang ni bila petang jer asyik hujan. ingatkan weekend ari tu nak gi jemputan umah member info96 kat TUTA (Tmn Ungku Tun Aminah) tp disebabkan hujan yg lebat melanda nmpknya semua plan terpaksa berubah. jawabnya duduk ajelah kat umah. oleh krn x ada aktiviti luar maka aku dgn rajinnya telah mengiron baju2 kerja utk seminggu. tp x sempat iron semua pun, ngantuk. al-maklumlah hujannn... sojukkkk....


kat bwh ni adalah gambar2 lama aktiviti hjg2 mggu aku n famili yg lepas yg x smpt masuk blog.


minggu bila aku x ingat sgt. tp kita org bawa bdk2 pegi jusco bkt indah main game. biasanya kita org tukar dlm rm10 jer. itupun kekadang habis kekadang ibu n abah habiskan, he..he... walaupun utk bawa bdk2 kekadang aku n hubby joint sekali. biasanya kita org lumba kereta jer. nak tembak2 x leh adik payad x minat. nanti dia asyik nak jalan jer. kalau main kereta ni dia duduk sekali jadi x adalah dia gerak2.


abg tgh khusyuk main kereta. tp x masuk token pun sbb abg x pdi main lagi. kalau masuk token ibu / abah yg akan tekan minyak. he.... kaki x smpi. aku usik abg awek kat sebelah lawa, abg marah.


adik terror, bawa kereta x yah tgk depan. tgh tepi jer. tp kpd para pembaca dilarang meniru gaya ini takut membahayakan org sekeliling.


bila suruh abg posing, inilah hasilnya...



selain main kereta lumba, biasanya kita org main baling bola. sbb bola dia banyak jadi 1 famili blh main. wahhh meriah gitu. ari tu aku siap2 berpeluh2 baling bola kat nyamuk n kumbang. padahal tempat tu ada airrcond. nmpk sgt lemak2 ku yg manja, bila bergerak sikit dah cair.


gambar kat bwh pula aktiviti hjg minggu yg lbh awal. masa ni cuma jalan2 jer n beli buku warna jer. x main game n beli mainan pun. abg tanya gak knp x leh main game? kita org ckp sbb blm ada gaji, x ada duit. jadi kita jalan2 jer. nasib baik abg faham. adik x berapa nak fhm tp pdi2lah pusing. kata tmpt game dah tutup sbb dah nak malam. game tu semua dah penat. nanti adik tanya knp yer penat. aku jwblah sbb org ramai sgt main game jadi dia nak rehat. lagipun dah nak malam game tu nak babam, kan semua org kena babab kalau dah malam. esok2 jer kita dtg lagi bila game tu dah bangun. kuang...kuang.... aku x taulah kaedah aku tu blh diterima pakai ke tak. tp so far anak aku blh terima dan they all akan faham.


lihatlah betapa chubbynyer pipi pojan. onyummm.....

abg tgh posing ngan abah sementara tggu sandal dtg


adik yg x reti diam, suruh posing pun payah.




inilah aksi2 adik dlm kereta bila ibu suruh tido sementara nak sampai ke jusco tebrau. abg dah babam kat sebelah adik. adik jer yg terkerut2 kening bila suruh tido. bukan apa buatnyer adik ngantuk cam ner ibu n abah nak dokong. baliklah jawabnyer.


Adik dah makin tinggi sekarang. ari tu atuk dtg atuk kata badan adik susut. tapi masa gi klinik ari tu masa timbang berat bdn, kg adik x turun pun, may be sbb adik dah tinggi n memanjang. tu yg atuk kata adik dah susut. walaupun adik dah besar n tinggi tp kekadang dia bahasakan diri dia baby. kalau tanya mana baby nanti dia tunjuk dia sendiri. kelakarlah adik ni. ari tu masa member info96 aku dtg era faezah, aku dokonglah baby era yg berusia 3 bln. wahhh...adik marah n melalak x bagi aku dokong. pujuk punya pujuk baru dia bagi dokong, rupanya dia x bagi aku pegang baby.

ari tu aku tanya payad nak baby tak dari perut ibu, nanti kalau dia nangis kita okong yer. payad x nak. dia kata ibu dah ada baby payad x yah baby kecik. makkk aiiii... risau gak aku dgr. lama gak dia kata x nak baby stp kali aku tanya tp baru2 ni masa kita org jln kat giant dia nmpk baby kecik kat stroller dia kata baby comel. aku tanya dia nak baby tak dia kata nak. nak baby omel. insya allah minta2 adalah rezeki nanti.



No comments:

SaiFuL's family