26.2.09

Atuk kulai dtg umah cat

semalam hari rabu kalau diikutkan sprti biasanya kita org akan blk umah atuk jap. kalu x nanti atk rindu kat pojan n payad tp krn bdn x berapa larat hubby kata x yahlah. masa on the way balik umah cat, atuk call tanya kat ner? rupanya atuk yg nak dtg umah kita org. he..he.... atuk kata nak jumpa bdk2. aku pun tanya pkl brp mak kata lps isyak. ok n aku ckp kat mak makan kat umah cat. mula2 mak x nak tkt menyusahkan tp aku ckplah msk yg simple jer. Bkn apa sbb ada sekali tu mak mente aku dtg umah siap bawa nasi goreng ngan meehoon sup. yg aku pula dah siap masak sambal tumis kerang, ayam goreng dan lemak kobis. aku pun x ckp ngan mak yg aku nak masak dan mak pun x ckp yg mak beli. dahhhh makanan terlebih2 pula. poning tgk atas meja sbb byk sgt benda utk mkn. dan memang banyak lebihnyer. sayangggg jerr rasa. mana yg blh smpn kita org smpn yg x blh kira habislah.



so... semalam hubby kata masak mee sayur jelah n goreng naget. bdk2 pun suka mkn mee sayur. aku pun ok jelah sbb x rumit sgt. dalam pkl 9 atuk sampai. yg pojan dah x sabar. asyik tanya jer knp atuk lmbt. aku bgtulah atuk kena mandi dulu dan kemas dulu baru atuk dtg. 'oooooo atuk nak s embahyang dulu? aku kata aahhh. pastu pojan komplen lagi. lambat sangat atuk sembahyang. aku sengih jer sbb member x sabar nak makan mee sayur. sekali masa atuk dtg atuk siap bawakan lauk sambal tumis telur ngan jajan lagi. agaknya atuk ingat aku masak nasi. he...he..... atuk kata x per blh smpn kat peti ais esok blh panaskan. atuk lepak kat umah samapi kul 11 lbh sikit jer. sbb nak tgk crt intan kat astro. tu yg x leh lbh dari kul 11. dah episod 100 lbh rasanya. panjang giler. aku dah malas nak ikut tp mak mente aku ttp setia.




selepas kemas pinggan mangkuk semua masa aku nak keep telur tu terlintas kat kpl kalau mkn ngan nasi lemak sdp ni. soooo.... apa lagii. ari ni pagi2 lagi aku dah bangun masak nasi lemak, rebus telur x pedas utk bdk2, grg ikan bilis ngan kacang. siaplah sarapan pg utk ari ni. siap tapau utk pojan sbb pojan yg beriya nak bawa bekal pegi sekolah. tp masa nak srpn pojan bertukar fkrn x nak bawa. nak mkn kat umah jer. makanya pojan bersarapan ngan nasi lemak yg telah siap dlm bekas.


selain pojan nampaknya ibu n abah juga telah membawa bekal. alang2 dah ada aku pun tapaulah sbb kekadang asyik mkn kat luar smpi jadi x tau nak sarapan kat ner. jadi kiranya s'pan + lunch aku ari ni ngan hubby kat ruang rahat off aku. romantis gitu makan berdua bawa bekal. kahh.kahh... dan selepas mkn nasi lemak Ya Allah... betapa beratnyer kelopak mata aku. terasa nasi lemak berada di kelopak mata kanan dan sambal tumis berada di kelopak mata kiri. dgn segala kudrat ku aku cuba membuang nasi lemak n sambal tumis yg ada kat mata aku. ayooo......


gambar2 kat atas tu sebagai hiasan jer yerrr. spy u all kecurrr...he......

No comments:

SaiFuL's family